tiistai 15. tammikuuta 2008

Verkkolehdet aloittivat "kansimainokset"

Sen jälkeen, kun Taloussanomat siirtyi kokonaan nettilehdeksi, on ollut paljon puhetta siitä, miten lehti voi tulla toimeen pelkillä verkkomainostuloilla. Netissä mainostaminen on yhä selvästi halvempaa kuin paperilla ja toisaalta mainostajat eivät laita rahojaan yhtä hanakasti virtuaaliseen todellisuuteen.

No, nyt TAloussanomat ja Kauppalehti ovat ottaneet käyttöön Hesarista tutun "kansimainoksen". Kun menee osoitteeseen www.taloussanomat.fi tai www.kauppalehti.fi, ensimmäisenä tulee vastaan koko ruudun kokoinen mainos ja lyhyt linkkilista sen hetken pääuutisista.

Taloussanomien "pääuutinen" oli tänään tiistaina pankkiiriliikkeen mahtavat edut, Kauppalehdellä taisi olla automainos. Jos sivulle menee uudestaan, mainosta ei enää joudu katsomaan - luojan kiitos!

Vihaan muutenkin pop up -mainoksia, mutta onneksi ne saa selainasetuksilla pois. Tällaisia mainoksia ei saa!

Ei kommentteja: